Valóban élő probléma, hiszen a gyerek legfontosabb képességei közé tartozik a kreativitás. Valóban hiányzik ezen képesség az idősebb gyerekek többségéből, nem tudnak mit kezdeni, akkor mikor a kreativitást kéne felszínre hozniuk, egyszerűen ülnek. Néhányan, akik pedig kibontakoznak a többség csak némán figyelni, ahelyett, hogy bekapcsolódna. Sokszor látom, hogy kreativitás helyett a számítógép nyújtotta lehetőséggel élnek a gyerekek, semmi saját megfogalmazás, megformálás. Valahol a kedvetlenségük is láthatóvá válik.
Az oktatás színvonala, pedig véleményem szerint hanyatlik, gondolok itt a jelenlegi tanárképzésre, vagy a gyerekek teljesítményének meghatározására. Szomorú, hogy 10 évvel ezelőtt mennyivel erősebb tartása, tanítási-, motiváló szerepe volt az oktatásnak, mint ma.
Bízom benne, hogy az e-learning segít és változtat ezen.
A digitális tananyag az interdiszciplináris tudás képességének fejlesztése során, talán gondolkodásra bírja a tanulót, logikai készségeit pedig fejleszti, nem pedig betanítja.
Alkalmazható tudásra van szükség manapság, nem pedig „akadémikus” tudásra (na arra is, de nem ekkora számban, mint ahogy manapság zajlik). Az e-learning a tartós, alkalmazható tudást közvetítheti, mely a gyereket gondolkodásra, cselekvésre késztetheti.
Az e-learning nagyon sokféle készséget fejleszt.
VálaszTörlésÖnálló tanulásra, időbeosztásra, önkontrollra, igényességre, együttműködésre...késztet.